Było ciekawie i uczestników była pełna sala – duża warsztatowa w S3. Dwaj profesjonalni prowadzący, praktycy Krzysztof Alcer i Michał Nowosielski podzielili się wiedzą o tym , co to jest kampania społeczna?
Kampania społeczna jest więc to zestaw działań zaplanowanych w czasie, skierowana do określonej grupy odbiorców, ze sprecyzowanym celem wywołania zmiany. Są cztery płaszczyzny cechujące kampanię społeczną, zmierzającą do zmiany:
1. wiedzy,
2. postawy,
3. problemu społecznego,
4. myślenia.
Planowanie kampanii społecznych, ogólnie mówiąc planuje się ją tak jak projekt. Najpierw jest kwestia przygotowaniu briefu kreatywnego, potrzebnego do rozmowy z agencją reklamową, w tym przygotowanie odpowiedzi na najważniejsze pytanie: Co chcemy osiągnąć w planowanej kampanii?
Pamiętać trzeba o różnicach cen kampanii społecznych, realizowanych przez tą samą agencję (od czego one zależą?). Generalnie od tego: kto? co? jaki budżet? Może on wynosić od 3 do 300 tys. zł za kampanię. Trzeba pamiętać o istnieniu w mediach publicznych darmowego czasu reklamowego na kampanie społeczne dla NGO jednak tylko dla: Organizacji Pożytku Publicznego i partnerstwa z jednym OPP. Do wykorzystania jest 270min/miesiąc w godz 6.00 do 23.00. w 7 kanałach TVP i 3 kanałach radiowych. Reguluje to rozporządzenie KRRiT z 29.04.2011 roku. Wnioski przyjmuje i przydziela czas antenowy centralna komisja w każdy 3 wtorek miesiąca o godz 13.00.
Fundacja Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych – FISE, która jest członkiem Komisji. Krzysztof Łoś, watchit@fise.org.pl, tel. 22 6220191 deklaruje wszelką pomoc w tym względzie. Otrzymane 3 egzemplarze specjalnej broszury informacyjnej dostępne są do zapoznania w FAS. Na warsztatach w 4 grupach zaplanowaliśmy praktycznie założenia kampanii społecznej dla NGO o różnym wymyślonym profilu działania. Obejrzeliśmy prezentacje kilkunastu realnych.